Aan alles komt een eind.. - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind.. - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind..

Door: Jennifer Peeters

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

16 Maart 2014 | Roemenië, Boekarest

Bijna twee maanden verbleef ik in de hoofstad van Roemenie, Boekarest. Ik voelde mij er een echte inwoner en jullie zien dan ook amper foto’s van deze tijd terug. Ik wilde voor eens ervaren hoe het was om een inwoner te zijn van een stad, zonder er als een toerist door heen te lopen. Ik heb de historische gebouwen gezien, enkele woorden Roemeens geleerd, -20 en +20 meegemaakt en meer diverse mensen gesproken dan ooit tevoren.

Ik leefde met vijf jongens op een kamer (vier studenten, een andere vrijwilliger), genoot van het samenwerken met de collega’s en de praatjes met de gasten. En in het voorlaatste weekend ging ik dan eindelijk een keertje mee uit. Zes Roemenen en ik. Roemeense muziek met top 40. Wat opviel was dat de Roemenen vrij net gekleed gaan naar een cafe of club en dat zo goed als iedereen danst, zowel de vrouwen als de mannen. Of ze het nu kunnen of niet. Het was een heerlijke avond, samen met de studenten en collega’s, die eindigde met een broodje kebab om 5 uur in de morgen. Om 10 uur stond ik echter weer langs mijn bed om een half uur later aan het werk te gaan.

Er kwamen individuen en koppels langs voor een enkele nacht of voor iets langer. Groepen uit Engeland, Italie, Mexico, Nieuw-Zeeland, Tsjechie en de Verenigde Staten passeerden. Een mannenweekend, vrijgezellenweekend of gewoon, omdat het kan. Met de ene had je een goed gesprek, met de ander lag je in een deuk. Over enkele gasten moest je achteraf lachen en sommige zei je alleen gedag. Het leven in een hostel gaat 24 uur per dag, 7 dagen per week door. In de weekenden is het een volle, drukke, maar gezellige boel. Je leert van elkaar en je geniet van de omgang met de diverse culturen.

Maar zoals de titel al zegt, aan alles komt een eind. En ook aan mijn verblijf in het Antique Hostel in Boekarest. Ik heb er een geweldige tijd gehad en met moeite ga ik hier dan ook weg. Ik genoot van de omgang met mijn collega’s Filip, Javier (die een week voor mij vertrok), Andreea en Bogdan. Ook mijn kamergenoten ga ik missen, aangezien ik met hen dag en nacht samenleefde en ze de mensen waren die ik naast de collega’s het meeste zag. Lieve mensen van het Antique Hostel (met recht het beste hostel in Boekarest!), bedankt voor alles. Ik heb een bijzonder leuke tijd gehad en ga jullie allemaal missen!

Liefs,
Jennifer

  • 16 Maart 2014 - 22:53

    Jolanda:

    Fijn desse t zo nao dien zin hubs gehad!!
    Noe dees weak ff nao hostel la mama in Baolder, nao dien jeugdidolen met Aniek en den hoppa, op nao Frankriek!
    Ich bin benieuwd nao de versjillen tussen het werken in het hostel in Boekarest en dadelijk het hotel in Frankriek, waat dich beater past.
    Geniet nog van dien letste dagje en tot snel!

    xx

  • 17 Maart 2014 - 06:52

    Aniek:

    Haa Tuup!!
    Vet gesjreve en dat euver een land in t oosten van Europa.
    Es Social worker begonnen mer ondertusje hel aan de bak es uhmmm. Ja wie neumse zoget? Hostel uul?
    Dadlk kin se mit dien ervaring en Engelse taal een eigen hostel opzitte. Zou dat neet ram kiks zeen? Shotgun, ik kom dan auk sloape!!
    Anyway, geniet nog ff van dien mooie omgeving mit die mooie minse en dan heur ik dich snel weer !! :)

    xxxxxx

  • 17 Maart 2014 - 07:38

    Mieke:

    Hoi Jennifer,

    Weer een ervaring rijker die ze je niet meer wegnemen.
    Ben benieuwd hoe het jou in Frankrijk bevalt. Ik hoor je verhalen thuis wel.

    Groetjes,
    Mieke

  • 17 Maart 2014 - 10:43

    Marian Janssen:

    Ha Jennifer,
    Mooie ervaringen die met je mee verder gaan reizen.Welkom thuis, in hostel Peeters over enkele dagen.
    groet Marian

  • 17 Maart 2014 - 11:24

    Thecla:

    Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt gehad.....straks op naar het volgende avontuur ;)
    Maar eerst even naar het thuisfront.
    Alvast welkom in Nederland.
    groetjes,
    Thecla

  • 17 Maart 2014 - 11:46

    Nien:

    Jen, good um te laeze desse t naor diene zin hae gehad in un ander land as Zambia en vuul verschillende minse haes liere kinne.
    No naor la France? Beniejd wie dich det geit bevalle tusse die fransozen.
    Xx

  • 17 Maart 2014 - 21:54

    Margriet Aerts:

    Welkóm in baolder wir (al is t maar veur efkes) geneet d'r van en vuuel succes in frankriek!!! Hoije en wies wir!!! Enne....zörg good veur dichzellef he!!! Leeve groetjes van mich.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

De wereld is in mijn handen...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 687
Totaal aantal bezoekers 125462

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 Oktober 2014

The world is in my hands..

05 November 2013 - 15 Januari 2014

Zuidoost-Azië

06 Juni 2013 - 06 Juni 2013

Emigreren naar Zambia?

03 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Litouwen

09 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Zambia

18 Januari 2008 - 15 Februari 2008

Nieuw-Zeeland

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Terug naar Zambia!

Landen bezocht: