La vie en France - Reisverslag uit Valgorge, Frankrijk van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu La vie en France - Reisverslag uit Valgorge, Frankrijk van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

La vie en France

Door: Jennifer Peeters

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

16 April 2014 | Frankrijk, Valgorge

Twee weken in Frankrijk en alleen maar stilte vanuit mijn kant. Het is tijd om eens iets van mij te laten horen, dus bij deze!

Na een lange rit in de trein en overstappen in Rotterdam en Parijs-Noord bereikte ik uiteindelijk Valence. Hier werd ik opgehaald door Pascal en Inge, de twee eigenaren van Auberge Le Romarin. Met de auto was het alsnog een stuk rijden voordat we het dorpje bereikten dat ik de komende maanden mijn thuis mag noemen.

In de eerste paar dagen heb ik meegeholpen om de Auberge klaar te maken voor de opening. Poetsen, tafels klaarzetten, meubels verplaatsen. Op zaterdag 5 april was het zover, de opening van het seizoen. Dat is inmiddels alweer 11 dagen geleden en ik heb al vele gasten voorbij zien komen. In de avond komen geregeld mensen eten en in de middag komen de mensen vaak langs om een drankje te doen. Het weer speelt een belangrijke rol, maar daar hebben wij hier geluk mee. Sinds ik er ben heb ik weinig slecht weer gehad en word ik meestal verwelkomt door een stralend blauwe lucht met een prachtig zonnetje. De temperatuur is rond de 20 graden, dus het is redelijk prettig vertoeven hier.

Inge en Pascal zijn ontzettend aardige mensen en ik heb het echt met ze getroffen. Zij zorgden er vanaf het begin voor dat ik mij thuis voelde en dat ik een onderdeel was van de ‘Auberge’-familie. Ik kan dus zeggen dat ik hier met plezier ga werken de komende paar maanden.

Daarnaast is het een prachtige omgeving. Nu slaap ik nog in een kamer, maar over een tijdje verhuis ik naar de caravan. Bedenk dan dat ik een berg als uitzicht heb, op een groot veld sta en een beekje hoor stromen. Dat met een prachtig zonnetje en hemelsblauwe lucht... Ik denk dat ik dat wel overleef!

Het werk varieert, aangezien je nooit weet wat voor gasten je in het hotel krijgt of wat voor eten ze in het restaurant bestellen. Ik sta in de keuken, samen met chef Inge. Pascal doet tot nu toe de bar en het restaurant alleen, maar we hopen nog drie personeelsleden te mogen verwelkomen in de komende tijd. Ik heb inmiddels al veel geleerd over eten en het maken ervan. Wie had dat ooit gedacht! Ik ben voornamelijk de salade en
dessert mademoiselle en ik help soms eens mee met een hoofdgerecht.

Afgelopen zaterdag had ik mijn vuurdoop, toen er ongeveer 15 mensen kwamen om te eten, waarvan de meesten onverwachts. Maar mijn hoofd bleef koel en het samenwerken met Inge en Pascal verliep prima. We hadden een goede avond en waren allen tevreden. Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn in het hoogseizoen!

Zo, nu weten jullie in het kort wat ik doe hier. Daar komt nog bij dat ik af en toe eens een bord voor de mensen neerzet en dat de eerste gasten zijn gearriveerd en de huishouding dus ook gedaan moet worden. De dagen zijn soms lang, maar de tijd vliegt voorbij. En zolang het leuk is, is het mij prima. Want ik doe op dit moment datgene waar ik het beste in ben: genieten van het leven!

Liefs uit Frankrijk,
Jennifer

  • 16 April 2014 - 18:59

    Jolanda:

    Super det t dich good bevelt!
    Haoje zo! :)

    Blief genieten en ich wil een foto van dien caravanoetzicht zeen! :)

    Xxx

  • 16 April 2014 - 20:37

    Mam:

    Fijn dat je het naar je zin hebt, en dat het tussen jouw Inge en Pascal klikt.
    Jen in de keuken!!!! Zo zie je maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

  • 17 April 2014 - 18:40

    Mieke:

    Hallo Jennifer,

    Fijn dat de eerste weken goed bevallen zijn en je het hebt getroffen met je werknemers.
    Ik ben wel een beetje jaloers dat jij nu al in Frankrijk bent en wij nog een tijdje moeten wachten.
    Het weer kan alleen maar beter worden en met zo'n uitzicht op de bergen......Doet met aan onze camping in Frankrijk denken.
    Blijf genieten.

    Groetjes,
    Mieke

  • 17 April 2014 - 18:47

    Ans:

    Fijn om te lezen dat het je goed af gaat en dat je ook nog geniet . Hoe heerlijk kan het zijn , je zou bijna kunnen zeggen : leven als god in Frankrijk :)

    Grtjes Ans

  • 18 April 2014 - 11:22

    Aniek:

    Tooooop, Jenvor, tooooooooop!

  • 20 April 2014 - 13:53

    Marian Janssen:

    Ha Jennifer,
    Dat klinkt als een lekker hardwerkend frans leven. gaat het met de franse slag?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

De wereld is in mijn handen...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 125462

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 Oktober 2014

The world is in my hands..

05 November 2013 - 15 Januari 2014

Zuidoost-Azië

06 Juni 2013 - 06 Juni 2013

Emigreren naar Zambia?

03 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Litouwen

09 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Zambia

18 Januari 2008 - 15 Februari 2008

Nieuw-Zeeland

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Terug naar Zambia!

Landen bezocht: