Warm en koud - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu Warm en koud - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

Warm en koud

Door: Jennifer Peeters

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

05 Februari 2014 | Roemenië, Boekarest

Sneeuw. Koud. De eerste dingen die opvallen zodra ik gearriveerd ben in Boekarest. Gelukkig is er warmte in het Antique Hostel, de plaats waar ik de komende weken ga werken. Diezelfde avond zit ik dan ook met Javier (vrijwilliger uit Chili), Filip (manager), Bogdan, Andreea (eigenaren) en enkele gasten te kletsen. Ik word geïntroduceerd met een flinke slok sterke drank, palinka. Als niet-drinker sla ik het toch achterover (je bent nu eenmaal gast) en gelukkig merk ik er niets van.

De volgende dag loop ik achter Filip aan om te zien wat er gedaan moet worden. Vanaf maandag start het echte werk. Spiegels afdoen, wasbakken schoonmaken, zuigen, dweilen, bedden afhalen en verschonen, deuren afdoen en de keuken poetsen. En wie weet wat daar tussendoor nog bij kan komen.

Na enkele dagen ben ik de enige van de staf die aanwezig en mag dus gasten ontvangen die arriveren. Erg leuk om ze alles te laten zien en hun vragen te beantwoorden. Ondanks dat het laagseizoen is, zijn er ontzettend veel gasten. Het hostel is bijna iedere dag zo goed als vol. Vooral in de avonden is het erg gezellig. Je hebt altijd wel iemand om te kletsen als je eenmaal in de gezamenlijke ruimte zit. Zo kletste ik al met een Braziliaan, diverse Duitsers, Canadezen, een Fin, Amerikanen, een Portugees, Spanjaarden, Australiërs, een Engelsman en enkele Roemenen. Erg leuk om alle verhalen te horen. Waarom zijn zij aan het reizen? Waar zijn ze geweest? Wat is het plan voor nu?

Sinds deze week stijgt de temperatuur en dat is fijn. Van de stad heb ik nog vrij weinig gezien. Te koud en te veel sneeuw, al maakt de warmte en gezelligheid in het hostel veel goed. En het scheelt, ik ben hier enkele weken dus ik kan het op mijn gemak doen. Ik moet niks, behalve een paar uurtjes per dag werken. En dat bevalt tot nu toe goed. Het werk is leuk om te doen en ik heb prettige collega’s. Het contact met de gasten is erg fijn en nu het weer beter wordt, hoop ik binnenkort iets meer van de stad te zien.

Maar natuurlijk ben ik ook verder aan het kijken. Wat wil ik hierna? Ik heb op enkele tijdelijke banen gesolliciteerd, allen in het buitenland natuurlijk. Ook hier in Roemenië voel ik mij prima en dat bewijst mij maar weer eens dat ik overal wel terecht kan. Er is in elk geval één ding zeker: dit jaar ga ik sowieso terug naar Zambia. Wanneer en voor hoe lang weet ik niet. Ik hoop nog altijd op die ene baan daar...

Liefs uit Boekarest,
Jennifer

  • 05 Februari 2014 - 12:15

    Thecla:

    Fijn dat je het daar naar je zin hebt! Hier is het grijs en nat en veel te warm voor de tijd van het jaar.
    Bijzonder dat er zo veel gasten zijn in Boekarest.
    Groetjes,
    Thecla

  • 05 Februari 2014 - 12:31

    Mam:

    Je zit alweer vol plannen, dit betekent dus dat het hostel op de Korverstraat dit jaar de meeste tijd niet vol is.
    Fijn dat je het ondanks de sneeuw toch goed naar je zin hebt.
    Groetjes Mam

  • 06 Februari 2014 - 19:39

    Aniek:

    Haa iul

    fijn om te leaze dat se t noa dien zin hubs. ondanks dat se een vaste plek hubs, kin se toch een bietje mit reizen in de verhoale van de bezoeker! TOP
    Enjoy en hopelijk wuurd t snel get wermer!

    iig een dieke werme knoevel en kus van mich!
    xxx

  • 06 Februari 2014 - 22:56

    Marian Janssen:

    Klink goed! Ben benieuwd naar het volgende avontuur.groet Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

De wereld is in mijn handen...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 125462

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 Oktober 2014

The world is in my hands..

05 November 2013 - 15 Januari 2014

Zuidoost-Azië

06 Juni 2013 - 06 Juni 2013

Emigreren naar Zambia?

03 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Litouwen

09 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Zambia

18 Januari 2008 - 15 Februari 2008

Nieuw-Zeeland

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Terug naar Zambia!

Landen bezocht: