Het vervolg.. - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu Het vervolg.. - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

Het vervolg..

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

16 Oktober 2013 | Nederland, Baarlo

Hallo allemaal,

In mijn vorige verhaal schreef ik jullie dat ik naar Dallas zou vertrekken om voor ongeveer 8 maanden als au pair te werken in een Nederlands-Amerikaans gezin. De welbekende American Dream achterna. Ik moet jullie mededelen dat deze droom in een American Nightmare veranderde!

Op advies van het gezin had ik mijn ticket al geboekt want zij gingen er vanuit dat het wel goed ging komen met het visum. Helaas, niet dus! Ik werd afgewezen op het feit dat ik niet kon aantonen sterke banden met Nederland te hebben (geen werk, geen eigen huis) en dus dachten de mensen van het Amerikaanse consulaat dat ik in de Verenigde Staten wilde blijven. Lieve lezers, dat betekent dus dat ik totaal geen band met jullie heb, met mijn vrienden of familie. Grof gezegd, jullie betekenen helemaal niets voor mij. Tenminste, jullie beteken niet genoeg voor het consulaat want mijn visum werd dan ook afgewezen. Daarna nog het ESTA geprobeerd (dient iedereen aan te vragen die naar de VS gaat), maar natuurlijk, dat werd ook afgewezen. Een advocaat in Amerika werd er nog opgezet, maar helaas, uiteindelijk werd er besloten om het dan maar niet door te laten gaan.

En toen zat ik dus met dat ticket, wat ik nu eenmaal had en diende te gebruiken. Er waren enkele voorwaarden (zelfde maatschappij) en na lang zoeken en bellen met de mensen van Tix, kwam er vanmorgen dan het ja-woord van hen en mij. Één dag(!) voor mijn eigenlijke vertrek naar de VS.

Jullie zitten nu natuurlijk, dit gehele nutteloze verhaal, al te wachten waar mijn reis dan nu naar toe gaat. Want ja, met een reisje binnen Europa, nee daar kun je mij niet zo heel snel meer tevreden mee stellen. En het ticket was daar toch ook iets te duur voor. Uiteindelijk heb ik nog iets moeten bijbetalen, maar weet ik nu wel in welke regio ik zit tussen 5 november en 14 januari. Ik sla dan niet de hele winter over, maar minimaal een gedeelte. Daarna kan er ook door diverse Zambianen gezocht worden naar een baan voor mij aldaar, zodat mijn terugkeer misschien sneller is dan verwacht.

Nou, om jullie uit alle spanning te verlossen.....
Op 5 november vlieg ik naar Singapore! Van daaruit wil ik sowieso Maleisië en Thailand bezoeken, met eventueel nog Laos en Cambodja. Mijn backpack mag eindelijk écht op mijn rug en ik ga wederom een avontuur tegen moet. Zuidoost-Azië, pas maar op, want ik kom er aan!

Liefs,
Jennifer

  • 16 Oktober 2013 - 13:24

    Nien:

    Zo Jen det is flink balen zeg:( t klonk allemaol zoe good, en no geit t neet door..
    Maar uiteraard haes dich alweer un volgend plan bedacht:) qua cultuur zal t dich dao baeter bevalle as de VS dink ik!
    Nou maak dr doa wat van, maar ik zal dich vas nog wal zeen;)

  • 16 Oktober 2013 - 19:18

    Aniek:

    Ik ben trooooooooots en enorm blij voor je, dat je dan eindelijk weer gaat ;)

    xxxxx

  • 17 Oktober 2013 - 00:08

    Jo:

    Weer een geweldig avontuur tegenmoet! Super!!
    Xx

  • 21 Oktober 2013 - 17:32

    Mam:

    Ha Jen
    Je hebt altijd al een keer met je backpack er op uit willen trekken.
    nu je avontuur naar Amerika niet door gaat ga je dit op 5 november dan ook doen.
    Het lijkt me geweldig om alles daar te zien.
    Ik zou best mee willen gaan, maar ja dat vliegtuig is nu eenmaal niet mijn beste vriend.
    En de mensen hier kunnen me niet missen haha.
    Ik wens je een hele mooie tijd daar en geniet ervan.

  • 21 Oktober 2013 - 20:56

    Rianne H:

    Vorig jaar 4 nov vertrokken wij ook :). Heb je bericht gestuurd op fb. Een tip: sla angkor wat zeker niet over! X

  • 21 Oktober 2013 - 21:48

    Carien En Fam:

    Heey Jennifer,
    Wat goed van jouw zeg...het toch weer positief bekijken, en hoppa weer op voor het volgende... Wat leuk voor je. Lijkt me ook echt wat voor jouw...het grote avontuur..en neem pen en papier mee..wie weet...

  • 22 Oktober 2013 - 13:00

    Ansje:

    Jennifer dit is nu jouw ding en ik weet zeker dat het een geweldig avontuur gaat worden, en ja mam die kunnen wij inderdaad niet missen hier!!

  • 22 Oktober 2013 - 18:05

    Tiny :

    Jij weet dat ik daar niks nieuws op te vertellen.... pas goed op en geniet en kom gezond terug

  • 22 Oktober 2013 - 23:28

    Thecla:

    Hoi Jennifer,
    Eén ding is zeker: saai is het bij jou niet.
    We wensen je een hele mooie reis door Azië!!
    Liefs,
    Peter en Thecla

  • 04 November 2013 - 14:59

    Sanne S:

    Goeie reis jennifer, geniet ervan. Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

De wereld is in mijn handen...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1026
Totaal aantal bezoekers 125311

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 Oktober 2014

The world is in my hands..

05 November 2013 - 15 Januari 2014

Zuidoost-Azië

06 Juni 2013 - 06 Juni 2013

Emigreren naar Zambia?

03 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Litouwen

09 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Zambia

18 Januari 2008 - 15 Februari 2008

Nieuw-Zeeland

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Terug naar Zambia!

Landen bezocht: