En de volgende stop is.... - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu En de volgende stop is.... - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

En de volgende stop is....

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

21 September 2013 | Nederland, Baarlo

In mijn laatste verslag vanuit Zambia gaf ik al aan dat ik op ging kijken tegen Nederland. Vanaf dat ik terug ben, heb ik dan ook gezocht naar tijdelijk werk in het buitenland. Als seizoensarbeider fruit plukken in Spanje of werken in een hotel in Alanya in Turkije. Ik wilde heel graag, maar ik kwam veelal uit in Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland. En jullie weten wat je daar vooral in december vindt....inderdaad, sneeuw! En wat vind ik niet leuk....sneeuw!

Twee weken geleden heb ik mij op een website ingeschreven om au pair te worden. Op de goede gok, want er staan heel veel mensen ingeschreven. Via een andere site kwam al gauw een aanbieding vanuit Turkije en later Spanje. Ik koos hier niet voor, vooral vanwege de lage inkomsten en redelijke kosten.

Echter, in mijn mailbox bleven berichtjes komen. Mensen die mij als favoriet bestempelden en in mij dus een potentiele kandidaat zagen. Wederom Turkije, driemaal Australië en nog eens Frankrijk. Vooral Australië was aantrekkelijk, maar het duurde bij het gezin dat kans maakte, te lang om een datum vast te stellen. De zoektocht duurde dus voort.

Tot afgelopen maandag. Ik vond een bericht van een gezin en ik besloot het profiel op de website te bekijken. Een leuke foto van moeder, vader en twee zoontjes. Een duidelijk profiel en zelfs nog een uitgebreid interview was te lezen. Het was voor de aankomende au pair op deze manier erg duidelijk wat er verwacht werd en met wie je te maken had. Ik voelde mij direct aangetrokken tot het gezin en besloot hen een bericht terug te sturen. Woensdag zaten we (moeder, vader en ik) al te skypen met elkaar. Ook hier voelde ik een duidelijke klik en het werd een gezellig gesprek. Vragen van beide kanten konden beantwoord worden en een tweede skype gesprek werd afgesproken. Tevens kreeg ik een blog waar foto’s en verhaaltjes van hen opstonden.

Ook met mam heb ik er over gepraat, maar ook zij was positief over de familie. Nadat we de blog hadden bekeken, was het beeld nog duidelijker geworden. Ook het document waarin de rechten, plichten en taken van zowel de au pair als de familie in beschreven stonden, was prima in orde gemaakt. Er was veel duidelijkheid en het gevoel werd alleen maar beter.

Vrijdagavond was het dan zover. Kozen ze voor mij? Waren er nog anderen? Ging de keuze eigenlijk nu al vallen? Ook nu was het gesprek weer hartelijk en na een tijd kwam de vraag: Jennifer, zou jij ons willen komen helpen de komende tijd? Vanzelfsprekend was mijn antwoord ja en dat van de familie ook. Na twee weken(!) had ik al een match gevonden. Familie blij, Jennifer blij. Het enige wat nog in orde dient te komen, is het visum.

De datum van vertrek en terugkomst is nog niet geheel duidelijk, maar vanwege ongeveer half oktober tot eind juni ben ik te vinden in......Dallas, Texas, United States of America!

Liefs,
Jennifer

  • 21 September 2013 - 19:48

    Aniek:

    Zo blij, zo trots, maar ook zo jaloers dat je het WEER flikt. Waar een wil is, is een weg!

    Dieke kus
    xxx

  • 21 September 2013 - 19:51

    Petra:

    Hey Jennifer, gaaf zeg!! Proficiat dat je het zo snel rond hebt gekregen! Geniet van je tijd in Dallas en bij dat gezin!! Het is je gegund. Groetjes, Rob en Petra

  • 21 September 2013 - 21:10

    Veronique:

    Wat ontzettend stoer !!toppie !!
    xxx

  • 21 September 2013 - 21:30

    Joyka:

    Super meid!! Weer een mooi avontuur.
    Dat heb je zeker verdiend!
    Heel veel geluk x Joyka

  • 21 September 2013 - 21:35

    Jolanda:

    Mup, t is dich gegund!! Weer een nieuwe oetdaging, in een totaal angere omgeving den desse in Zambia hads, mer auch een totaal angere weareld dan hiej in NL. Oftewel, TOP! :D
    Gank lekker weer dees oetdaging aan, wie desse alle angere oetdagingen aan geis, en geniet, geniet, geniet!!

    Liefs!! xxx

  • 22 September 2013 - 10:59

    Evelien Houben:

    Moh, dich bis unne echte wereldburger aan ut weare!
    Supertof Jennifurrrr!! Ik blief dien avonturen volgen! Bin wal bliej desse ut heej in blief vulle, want ik heb F-book der definitief aafgegoeid..dus das top!

    groete oet Blierick!

    Evelien

  • 22 September 2013 - 22:33

    Carien:

    Heey Jennifer,
    Wat goed zeg..knap van jou...en super dat het zo gauw al is..kun jij weer verder he..
    Groetjes van ons

  • 27 September 2013 - 22:53

    Thecla:

    Wat fijn voor je dat je zo snel een baan in de USA hebt gevonden.
    We wensen je daar een hele leuke tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

De wereld is in mijn handen...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1090
Totaal aantal bezoekers 125495

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 Oktober 2014

The world is in my hands..

05 November 2013 - 15 Januari 2014

Zuidoost-Azië

06 Juni 2013 - 06 Juni 2013

Emigreren naar Zambia?

03 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Litouwen

09 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Zambia

18 Januari 2008 - 15 Februari 2008

Nieuw-Zeeland

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Terug naar Zambia!

Landen bezocht: