De rustige Coromandel.. - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu De rustige Coromandel.. - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

De rustige Coromandel..

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

05 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Hallo allemaal,

We laten na enkele dagen weer eens van ons horen. Inmiddels hebben we de Coromandel achtergelaten, maar jullie daar nog niets over verteld. Dat komt dus deze keer. Van de regenwouden bij Lake Waikaremoana zijn we richting het warme, schiereiland Coromandel gegaan. Onze overnachtingplaats is het toeristische dorpje Hahei, ongeveer in het midden van de Coromandel. Hier zullen we vier nachten verblijven.

Hahei bereiken we na een lange autorit op vrijdag 1 februari. Ook hier moeten we de tent gebruiken. Waarschijnlijk is het na dit weekend rustiger en krijgt Ger misschien toch weer zijn cabin om in te slapen.

Zaterdag 02-02
Op de zaterdag hebben we een rustdag gehouden. We zijn twee weken lang actief bezig geweest en vandaag hebben we wel zin in een luierdag. En laat de Coromandel daar nou net de perfecte plaats voor zijn!

We zijn richting Cathedral Cove gelopen. Dit is een groot gat in een rots. Vanuit het gat heb je uitzicht op een enorme blok die iets van het strand afstaat. Beter is het niet te beschrijven, kijk maar op de foto’s hoe apart het eruit ziet.

De dag hebben we op het strand doorgebracht. ’s Avonds zijn we nog gaan uiteten en daarna zijn we het tentje ingekropen.

Zondag 03-02
Op zondag hebben we de 309 Road gedaan. Langs deze gravelweg zijn verschillende dingen te doen. Zo hebben we ook eindelijk de eerste Kauri bomen gezien. De oudste Kauri boom die ooit heeft bestaan, is 4000 jaar oud geworden. Daar tegenover is de oudste in deze grove, met zijn 600 jaar nog maar een jonkie.
Er is één Kauri soort in Nieuw-Zeeland te vinden. Eerst was een groot gebied van dit land er mee bedekt, maar door de Maori’s en de Europeanen zijn er veel gekapt. De bomen zijn namelijk kaarsrecht en dus handig voor allerlei dingen. Gelukkig staan ze nu in beschermde reservaten en komen er steeds meer bij. En dat het oude bomen zijn, weten we nu ook. Er zijn feiten dat ze al op de wereld stonden, in de tijd van de dinosaurussen!

Ook hebben we Coromandel Town nog een bezoekje gebracht. Dit is een ingedut, oud goudzoekerplaatsje. En we hebben de westkust van de Coromandel eens gezien. We hebben blijkbaar voor de goede kant gekozen, want hier waren de stranden niet zo wit als bij ons!

Maandag 04-02
Ook vandaag hebben we rustig aan gedaan. We hebben Sailors Grave bezocht, een graf van een zeeman. Verder zijn we nog naar twee baaien geweest. Op de eerste waren enkele mensen te vinden, op de tweede was niemand te zien. Dit waarschijnlijk omdat je er alleen kunt komen via een wandelpaadje. We waanden ons toen toch wel even op een onbewoond eiland.

Verder hebben we eens gekeken bij Hot Water Beach. Hier gaan mensen een gat graven op het strand als het eb is. Dit omdat het water op het strand dan erg warm is. Het was best grappig om te zien. Het waren niet de kinderen die je het meest met schoppen zag rondlopen, maar de ouders. En een drukte (voor Nieuw-Zeelandse begrippen)! Ook zijn we nog naar het buurstrand van Hahei geweest, Cook’s Beach. Inderdaad vernoemd naar de alom bekende ontdekkingsreiziger James Cook.

De afgelopen dagen hebben we ons vaak op een onbewoond eiland gevoeld. Of in Expeditie Robinson, aangezien hier de stranden nog witter dan wit zijn en de zee zelfs blauwer dan blauw. En af en toe kwamen we op een verlaten strand uit, zodat we ons even samen alleen op de wereld voelden. Erg mooi om te zien dat er nog plaatsen zijn waar bijna niemand komt en waar je in alle rust kunt genieten!

Op dinsdag 5 februari hebben we het schiereiland achter ons gelaten. We zijn naar onze laatste bestemming vertrokken, de subtropische Bay of Islands. We overnachten in Holiday Park Kerikeri in een…cabin! Ger blij, haha. We zijn nu ook weer wat meer in jullie wereld, er komt vaker een verhaal op internet en we zullen geen last meer hebben van Geen Bereik op de telefoon.

We hopen dat jullie allemaal een fijne carnaval hebben gehad. Wij hebben hem in elk geval met alle plezier gemist. De mooie witte bountystranden, de groenste bossen, de diepblauwe zee, de 30 graden en alle dagen die ons nu nog te wachten staan, daar kan maar weinig tegenop!

Foto's: jenniferpeeters.mijnalbums.nl

Groetjes,

Jennifer & Ger

• 05 Februari 2008 - 10:35

Marian:

leuk dat jullie zo genieten van deze mooie wereld reis dan zal ger wel een tent kopen voor de vakantie zal truus ook leuk vinden geniet nog maar even van de reis groetjes en kusjes marian

• 05 Februari 2008 - 14:55

Leon:

Hey Jen.

Leuk om te hure desse auch eine leuke carnaval hes gehad. Liekt mich ein erg sjoen landj as ich t zoe leas.

Nog veul plezeer

• 05 Februari 2008 - 19:01

Truus:

Hier is alles ok en we zien dat jullie het erg leuk en druk hebben.

Komen de foto's nog, want wij kunnen ze niet bekijken.