De eerste pittige klim.. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu De eerste pittige klim.. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

De eerste pittige klim..

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

23 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi hoi,

Vandaag hebben we een drukke dag achter de rug. Vanmorgen was het vroeg dag en besloten we om vandaag twee wandelingen te maken.

’s Morgens zijn we samen met Pia de Waikato River Trail gelopen. Deze loopt langs een rivier die uitkomt bij een dam. Hier zijn we ook een vogel tegen gekomen die hier in Nieuw-Zeeland leeft. Deze wandeling duurde ongeveer twee uurtjes en was erg mooi om te zien. Je had op het uitkijkpunt ook een mooi uitzicht over de omgeving.

Hierna zijn we teruggegaan naar de farm en hebben we wat gegeten. Daarna zijn we met Pia en Sjaak richting Matamata gegaan. Hier hebben we wederom een wandeling gemaakt. Deze wandeling was af en toe redelijk wat klimwerk. We liepen door het subtropische regenwoud waar we allerlei soorten bomen tegenkwamen.
De wandeling was best vermoeiend, maar op het uitzichtpunt wisten we waarom. De Wairere Falls waren erg mooi om te zien en we twijfelden dus geen moment langer om door te lopen naar de top. Ook dit stuk was nog aardig klimwerk, maar toen we aan de top kwamen was alle inspanning de moeite waard. Het is erg mooi boven bij de waterval. Ook kon je bijna helemaal naar beneden kijken ter hoogte van de waterval. Het uitzicht was ook erg mooi, je kon mijlenver kijken. Jennifer heeft gefilmd op een rots enkele meters voordat de waterval naar beneden stort. Het waaide daar best aardig en Jennifer was ook erg nat erna, maar alles voor een mooie film he!

De wandeling duurt 1,5 uur, maar wij hebben er met de heen en terugweg, het uitzichtpunt, het uitzicht boven en de velen fotomomenten maar drie uur overgedaan. Het was zeker de moeite waard. We gaan er van uit dat we morgen wel wat spierpijn zullen hebben!

’s Avonds hebben we nog gezellig met z’n allen gebarbecued, want daar was het wel het weer voor. Ook hebben we een beetje een planning gemaakt voor de rest van de reis, wat we nog allemaal zeker willen gaan doen. Het belooft in elk geval nog een leuke tijd te worden hier!

Foto’s: jenniferpeeters.mijnalbum.nl

Groetjes,

Jennifer & Ger

• 23 Januari 2008 - 09:52

Dennis:

Tweede berichtje van vandaag al! Ben benieuwd naar de foto's.

• 23 Januari 2008 - 10:03

Dennis:

Tweede berichtje van vandaag al! Ben benieuwd naar de foto's.

• 23 Januari 2008 - 10:20

Anke:

Hallo Jen en ome Ger,

Wat komen jullie verhalen snel op de site!! Top kunnen wij een beetje meegenieten. ZIet er goed uit!!

Heel veel plezier nog!
    Groetjes aan Pia, Sjaak, Sander en Michelle! Wat heeft michelle mooie lange haren gekregen!!

Doeiiii!! Gr Anke
    en de rest van de fam :)

• 23 Januari 2008 - 10:36

Marian Crienen:

Hoi Ger en Jennifer,

Leuk om jullie verslagen te lezen en mooie foto's te bekijken.
    Is het mogelijk om de nog te ondernemen route op een kaartje van Nieuw-Zeeland uit te stippelen? Op het bijgevoegde kaartje staan alleen de grotere plaatsen. Mijn geografische kennis van Nieuw-Zeeland is (nog) niet bijzonder groot een ook de bosatlas is niet gespecialiseerd in Nieuw-Zeeland. Het is een vraag en ik weet dat jullie vakantie hebben.Ik wil dan ook niet dat het een werkvakantie wordt!

Luitjes, geniet ervan en groetjes aan de Nieuw-Zeelandse familie Peeters.

Groetjes Marian Crienen en fam.

• 23 Januari 2008 - 12:32

Lun:

oo gte gek!! hub auk de foto's gezeen, bun jaloers!! dink dek india nog snel omruil veur nieuw zeeland ;)

• 23 Januari 2008 - 17:59

Rianne En Mark:

Heej meid, super om te leze desse ut doa noa dien zin hubs. Hubbe de foto's net bekeke, zuut dr echt super sjoan oet! Zooie zo mit dig wille ruile ;).. (kos det mer hihi).
    Nou, kieke oet noa dien volgend bericht!

Grs Ri en Mark

• 23 Januari 2008 - 19:33

Pettry & Henk:

Hoi hoi Jennifer & Ger,
    Eerst een compliment aan jou Jennifer voor je dicipline voor het bijhouden van je dagboek en de site (zegt iets over jou). Vinden het erg leuk om te volgen wat jullie allemaal doen daar (zijn ook wel wat jaloers :-)alzeker met die mooie foto's erbij, dacht eerst dat pap zo een kleedje aan had hahahahahahah zie het al helemaal voor me. Hou pap wel goed in de gaten en zeg maar dat VVV het goed doet. Doe ze allemaal de groeten en drink er eentje op ons kosten (geef pap het geld wel terug naar de vakantie).

Mazzeltjes "And Enjoy Your Hollyday's"

• 23 Januari 2008 - 20:00

Peter R.:

Hoi Jennifer en Ger. Ik kan beter schrijven hier met Peter R. be Vries(t), want het regent en het onweert hier, en het is "schuverig". Ik wil wel met jullie ruilen! Ger ik had wel verwacht dat die milkyway dansers jou niet hadden laten gaan, maar een grote ketel soep van je hadden gemaakt. By the way, ik durf het bijna niet te vragen, maar heb je al gevraagd of je de crossmotor mag lenen. Moet je natuurlijk wel opletten dat er geen prikkeldraad gespannen is.
    Geniet ervan, en tot schrijvens...