Rondom Taupo.. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu Rondom Taupo.. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

Rondom Taupo..

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

24 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hoi allemaal,

Ook vandaag was het weer een lange, maar mooie dag. ’s Morgens zijn we samen met Michelle en Pia richting Taupo gereden. Hier hebben we Taupo, Haku Falls, Craters of the Moon en de Hot Springs bezocht.

Na een stuk rijden arriveerden we bij de Craters of the Moon. Ook dit is een geothermisch park, waar de stoom vanuit de grond omhoog komt. Hier stonk het niet zo erg als in Rotorua. Het landschap heeft inderdaad wat weg van kraters zoals we die van de maan kennen. Er groeien dan ook voornamelijk diverse soorten mos.

Zo’n geothermische vallei is best leuk om te zien. Er komt ineens stoom uit de grond en dat is natuurlijk wel apart. Bij deze vallei zagen we ook een grote modderpoel waar het erg blubberde. De modder kwam hier uit het niets uit de berg in de poel gestroomd. Best wel apart om zoiets te zien!

Hierna zijn we een broodje gaan eten in Taupo. Bij de stad Taupo ligt Lake Taupo. Dit meer is 616 vierkante kilometer en hiermee het grootste meer van heel Nieuw-Zeeland. Ook Taupo zelf is leuk om te zien. Een moderne, toeristische stad, waar veel in en rondom heen te doen is.

Na een lekker broodje en wat drinken zijn we richting de Haku Falls gegaan. Dit is één grote waterval die tussen de 32 en 270 kubieke meter water per seconde naar beneden laat storten. En dat is best hard, want de waterval hoor je van een grotere afstand nog. Vanuit de Haku Falls zijn we doorgelopen naar de Hot Springs. Een kort tochtje van bijna drie kilometer, maar op sommige stukken nog erg stijgend of dalend. Uiteindelijk kwamen we uit bij de Hot Springs. Hier komt heel heet water vanuit de berg naar beneden en komt uit in de rivier. Het hete water is warmer dan 40 graden, terwijl het water in de rivier maximaal 22 graden is in de zomer. En het is best lekker om in zo’n Hot Pool te zitten en dan in het ‘koude’ water van de rivier te zwemmen.

Wanneer het volgende verhaal komt weet ik (Jennifer) nog niet. We gaan morgen of overmorgen voor een tijdje weg van de farm. Of Sjaak, Pia en de kids enkele dagen meegaan is nog niet zeker. Wij gaan in elk geval ongeveer twee weken rondreizen om de rest van Nieuw-Zeeland te kunnen zien. We zullen onder andere de Tongariro Crossing gaan doen, Urewera National Park bezoeken en Mount Taranaki. Daarnaast gaan we nog helemaal naar het noorden, de Bay of Islands, om hopelijk met dolfijnen te kunnen gaan zwemmen. En verder zullen we onze eigen Hot Pool gaan graven op een strand rond de Coromandel.

Foto's: jenniferpeeters.mijnalbums.nl

Groetjes,

Jennifer & Ger

• 24 Januari 2008 - 09:14

Dennis:

Best wel leuk dat die rook zo maar uit de grond komt. ^^

• 24 Januari 2008 - 16:11

Tiny:

hallo allebei
    mooie foto's!! hoe is het eten? zorgen sjaak en pia goed voor jullie? Wat vonden ze van de dvd?

komen jullie nog terug of blijven jullie ook maar daar? Wat zijn de plannen voor de rest van de reis?

groetjes aan iedereen
    Thijs en Tiny

• 24 Januari 2008 - 20:21

Marian:

mooie foto en dat zonder lens haha kijk goed uit als jullie maar alleen gaan verdw aal maar niet
    groetjes wim marian nancy en danny

• 01 Februari 2008 - 09:41

Sanne:

wow wie vet is dea haku falls... echt sjiek man!!
    meugse doa auk rafte?? of is det een bietje te geveurlijk haha..
    nou nog vuul plezear doa veur de letse 2 weake!!
    kus