Terug naar huis - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu Terug naar huis - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

Terug naar huis

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

14 Juni 2011 | Nederland, Baarlo

Het is een tijd geleden dat ik mijn laatste verhaal plaatste. In die drie weken is er dan ook veel gebeurd. Dinsdagavond 24 mei mocht ik mijn beste vriend opzoeken in het ziekenhuis. Het deed mij goed om mijn papa nog te zien, wetende dat het de laatste keer levend zou zijn. Ik had al geen hoop meer voor de operatie van de dag erna, de kans was in mijn ogen te klein.

Helaas had ik geen ongelijk, op woensdag 25 mei om 19.00 krijg ik het meest verschrikkelijke nieuws uit mijn leven. Mijn allerliefste papa, grootste vriend en beste maatje is er niet meer. Hij heeft gestreden tot het bittere eind, het laatste stukje hart wilde niet opgeven. Maar helaas, het mocht niet zo zijn.

Dit typende, is het dinsdag 14 juni. Morgen, woensdag 15 juni, vertrek ik weer naar huis. Ja, ik ga terug naar Zambia, mijn huis en mijn thuis op dit moment! Natuurlijk doet het even pijn om mijn mam en broertje achter te laten, maar ik weet dat ik in Zambia in een warm bad terecht kom. En mijn pap had niet anders gewild, iets wat ik altijd in mijn achterhoofd houdt.

En misschien klinkt het voor sommige van jullie raar, dat ik Zambia als mijn thuis bestempel. Ik ben echter teruggekomen in Nederland in een situatie die ik niet wilde en niet had voorzien. Er komt veel op je af op die momenten. De hele dag mensen in je huis, een begrafenis die geregeld en in elkaar gezet moet worden en dan al het werk wat daarna nog komt. Lichamelijk ben ik aanwezig geweest, voor de rest heb ik ergens tussen Zambia en Nederland gezweefd. En dat doe ik nog steeds. In Nederland werd ik geleefd, ging iedereen verder, moest je opgaan in de menigte. Dat werkte voor mij niet en ik verlang naar de rust in Zambia.

Of het de goede keuze is? Ik weet het niet. Op dit moment wel. Ik verlang naar de rust in Zambia, waar ik dan kan terugkijken op de heftige periode in Nederland. Ik verlang naar mijn vrienden, die we gaan verrassen met onze terugkomst.
Maar ik verlang vooral van het feit dat ik terug naar huis ga.

Liefs,
Jennifer

PS. Ook via deze weg wil ik iedereen nogmaals bedanken voor de aanwezigheid, de telefoontjes, smsjes, mailtjes en al de andere manieren die mij en mijn moeder en broertje hebben gesteund de laatste tijd.


  • 14 Juni 2011 - 13:45

    Gertie En Piet:

    Hallo Jennifer,

    We wensen je héél veel sterkte met je thuiskomst in Zambia! Knap hoe je je leven oppakt, al zal dat zeker niet makkelijk zijn. Je lieve papa zal zeker erg trots op je zijn!
    We wensen je een goede reis en tot schrijves.

    Liefs Gertie en Piet

  • 14 Juni 2011 - 14:10

    T EnT:

    wij wensen jouw daar nog een goede en mooie tijd let goed op je zelf doen wij het hier voor jouw tot straks xxxxxxxxx

  • 14 Juni 2011 - 14:34

    Manon:

    Zeker weet je nooit of de keuze die je maakt goed is,maar je doet het gewoon en dat is onwijs stoer.Jennifer heb het goed daar in Zambia en kom hoe naar ook bij van alle hectiek in Nederland. Wat zal de verrassing groot zijn dat je weer thuis bent in Zambia
    Kanjer het gaat je goed
    Liefs Manon

  • 14 Juni 2011 - 14:53

    Rianne Hupkens:

    Heel veel plezier en succes in Zambia. Hopelijk vind je daar weer je rust.
    X Rianne

  • 14 Juni 2011 - 15:12

    Natascha:

    Veul plezeer in Zambia en fijn desse det als un thoes besjouws..... :-) den kinse dao auch van de rust geniete.

    Groetjes Natascha.

  • 14 Juni 2011 - 15:40

    Aniek:

    Nutte krak,
    we zijn ondertussen zo op elkaar afgestemd, dat wij ook nu gewoon weer samen als een team de strijd aangaan, de wedstrijd met 10-0 gaan winnen en er nog beter uitkomen dan ooit te voren! Wij kunnen dit en we gaan dit gewoon doen!

    Op naar een twee maanden vol vriendschap, liefde en mooie momenten die we samen nog kunnen beleven!

    Dikke Negerzoen,
    Aniek


  • 14 Juni 2011 - 16:04

    Monique Vlieks:

    Diep, diep respect voor jou Jennifer!
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, en idd als je weet dat je vader het niet anders gewild had, moet je gewoon gaan! Je moeder en broertje blijven zeker niet alleen achter, ze hebben en krijgen alle steun van iedereen om ze heen en van jou ook, ook al is het op een afstand!
    Goede reis morgen en geniet van de resterende tijd in Zambia!!

  • 14 Juni 2011 - 16:16

    Marian Timmermans:

    Je hebt je vader niet verloren,
    Daarvoor gaf hij je veel te veel,
    Wat hij je zei,dat blijf je horen ,
    Van wat je bent,is hij ,n deel,
    Je komt hem overal nog tegen,
    In wat je doet,in wat je laat,
    Hij was en blijft voor jou ,n voorbeeld
    Waarvan het spoor steeds verder gaat,

    Veel geluk Jennifer xxx

  • 14 Juni 2011 - 17:21

    Jolanda:

    Mupkes!

    T geit uch lukken!
    Samen staot gea sterk en gaotj gea der een super mooie reis van maken!

    Tot euver 2 maondj!!

    Dieke kus!

  • 14 Juni 2011 - 17:31

    Henk & Pettry:

    Hallo Jennifer,

    Wensen jou en Aniek vooral een hele goeie reis, blijf vooral gezond en pas heel goed op jezelf.
    Veel liefs Pettry & Henk.

  • 14 Juni 2011 - 20:56

    Charlotte:

    Hallo Jennifer,

    Heel veel sterkte en succes bij je thuiskomst in Zambia. Hou je taai.
    Ik heb bewondering voor je meid.

    Lieve groeten,
    Charlotte

  • 15 Juni 2011 - 09:20

    Nienke:

    Hey Jen,
    ik vind 't echt superknap detse deze beslissing genoame haes en ik dink det diene pap det auk gezag zou hebbe! Hiel veul plezeer in Zambia met dien vriende doa, dan al ik dien mam en Dennis un bietje in de gate halde;)

    xxxx Nien

    p.s. wal goan rennen he?!

  • 16 Juni 2011 - 19:37

    Marian Janssen:

    Ha Jennifer,
    Al weer aangekomen op je plekje? Ik hoop dat je de rust vind die jij je hebt voorgesteld!!! Er zullen heel wat herinneringen, gedachten door je heen gaat. Misschien zweef je daar ook weer tussenZambia en nederland. Ik hoop dat je samen met Aniek nog een hele fijne tijd hebt en dat je op het laatste stukje pap op je reis meeneemt.

  • 17 Juni 2011 - 11:03

    Veronique:

    Heej jen,

    Zet m op daor!
    leefs en dieke kus van os van de kuuperstraot
    ries vero en siem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Baarlo

Zambia

Stage in Zambia

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2011

‘Er was eens…’

23 Juli 2011

Afscheid nemen bestaat wel

12 Juli 2011

Home sweet home

02 Juli 2011

Voordat ik het vergeet…

20 Juni 2011

‘Liefde overwint alles’
Jennifer

De wereld is in mijn handen...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 125458

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 Oktober 2014

The world is in my hands..

05 November 2013 - 15 Januari 2014

Zuidoost-Azië

06 Juni 2013 - 06 Juni 2013

Emigreren naar Zambia?

03 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Litouwen

09 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Zambia

18 Januari 2008 - 15 Februari 2008

Nieuw-Zeeland

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Terug naar Zambia!

Landen bezocht: