Veel onderweg.. - Reisverslag uit Stratford, Nieuw Zeeland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu Veel onderweg.. - Reisverslag uit Stratford, Nieuw Zeeland van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

Veel onderweg..

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

28 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Stratford

Hallo allemaal,

Dit verhaal beslaat meerdere dagen. Dit omdat we op reis zijn gegaan en we vandaag pas de eerste mogelijkheid hebben om weer iets op internet te plaatsen.

25-01-08
Vandaag hebben we niet zoveel gedaan. ’s Morgens heeft Ger samen met Pia en Sjaak hooi in de schuur geladen. Verder hebben we ingepakt voor onze reis die morgen begint. Omdat we voor diverse weersomstandigheden kunnen komen te staan, gaat ook de lange broek en dikke trui mee. We zullen morgen richting Egmont National Park gaan.

Het weer is hier overigens erg goed. Iedere dag veel zon en een hoge temperatuur. Maar er zijn plaatsen in Nieuw-Zeeland waar je binnen enkele uren alle seizoenen kunt zien passeren. Daarom staan ook op veel borden dat je goed voorbereid moet zijn en ook een dikke trui mee moet nemen. Ook al is het op je huidige bestemming 28 graden, boven op de berg kan dit nog maar 10 graden zijn.

26-01-08
We vertrokken vandaag richting Egmont National Park, waar Mount Taranaki een onderdeel van is. Dit is een vulkaan, die echter al enkele jaren niet meer actief is geweest. Pia kent overal de weg goed en dus zijn er genoeg plaatsen waar we onderweg stoppen om wat te bekijken. De eerste wandeling die we die dag doen is de Ruakiri Bushwalk, die vlakbij de Waitomo Caves ligt. Deze wandeling laat enkele grotten en rotswanden zien.

Iets verderop ligt de Natural Bridge. Dit is een hele stenen boog. Doordat er beneden een riviertje doorloopt ziet het er allemaal heel mooi uit. Eigenlijk is dit niet te beschrijven via deze manier of via foto en film, zoiets moet je gewoon gezien hebben om hetzelfde te ervaren. Sommige dingen in dit land zijn zo mooi, die kun je niet beschrijven. Die moet je zelf hebben gezien of meegemaakt hebben.

Marokopa is een dorpje waar veel Maori’s wonen. Vlakbij het dorpje vind je de Marokopa Falls. Een grote, overweldigende waterval. Michelle en Jennifer lopen ver genoeg door, zo ver zelfs dat ze bijna onder de waterval staan. Beiden komen nat en onder de modder weer terug, maar Jennifer is blij want ze heeft nu wel de waterval van heel dichtbij kunnen filmen.

Het dorpje Marakopa zelf ligt aan de zee. Het bijzondere aan dit dorpje is het zwarte strand dat het heeft. Ook loopt hier een rivier over in de zee. De zee zien we voor de eerste keer en ze ziet er erg mooi en blauw uit.

Na het bezoek aan het strand rijden we door naar het plaatsje Mokau, waar we wilden overnachten. De camping blijkt zover vol te zitten, de cabins in elk geval. We besluiten om eerst nog wat fish & chips te eten en door te rijden naar het volgende plaatsje. Ook daar blijken de cabins vol te zitten, maar omdat het al donker wordt, besluiten we om maar in de tenten te slapen. Michelle slaapt in de SUV, terwijl Pia en Sjaak een tent delen. Ook wij liggen samen in een tent en dat is voor Ger de eerste keer. Wat een ervaring haha!

27-01-08
Na een rustige nacht zijn we allemaal vroeg wakker en dus rijden we op tijd aan naar Mount Taranaki. Ondertussen maken we nog een stop om een korte wandeling te maken. Deze ligt in het Egmont National Park en laat nogmaals de wonderschone bossen van Nieuw-Zeeland zien. De bossen, beter gezegd wouden, zijn hier erg dichtbegroeid. Dan kun je een bos bij ons eerder een gatenkaas noemen. Door de bossen hier zijn echt niet doorheen te kijken.

Verder hebben we de Dawson Falls nog bezocht. Dit is een kleinere waterval, maar watervallen blijven leuk om te zien.

Vandaag slapen we wel in een cabin. En Ger heeft macaroni gemaakt voor de rest. Ook hebben we nog wat inkopen gedaan in het plaatsje waar we vandaag zitten, Stratford. Morgen gaan we waarschijnlijk de Forgotten Highway rijden. Tot het volgende berichtje!

Foto’s: jenniferpeeters.mijnalbums.nl

Groetjes,

Jennifer & Ger

• 27 Januari 2008 - 22:27

WESLEY:

Wat leuk allemaal. Lijkt me allemaal echt vet!

Veel plezier nog.

Gr wesley

• 28 Januari 2008 - 06:09

Aalbert Vermaak:

Jennifer en Ger,

Heel mooie ervaring om samen door het geweldige Nieuw Zeeland te trekken. Nu kom je terug bij je eigen basis en voel je de dingen van het levenb heel anders dan thuis. Deze herinnering ga je vast houden voor het leven. Voelen en beleven met je hart zoals de Maori's het doen en hebben gedaan. een land van zoveel tegenstellingen een spirituele ontdekking van jezelf, je reisgenoten en het land. Blijf gezond en ik lees later graag weer meer. Groeten Ab van de sportschool in het kleine Baarlo

• 28 Januari 2008 - 10:07

Karlijn Bink:

Jen, ik ben jaloers :p. Echt super vet wat je allemaal meemaakt joh! Ik volg het allemaal :).

Veel plezier nog!!!

xxx

• 28 Januari 2008 - 11:04

Lun:

ooo echt heel sjiek allemaol!
    lees dien verhaole keer op keer vol verbazing en bun bis jaloers! bun benuujd asse truuk bus.. eg sjiek allemoal!
    geneet dr nog van meadje! weit neet zeker of ik nog op internet kom veur mien vertrik.. euvermerge..
    maak dr unne sjone tied van!
    verdeense!
    xxx lun

• 28 Januari 2008 - 12:31

Marcel Mueller:

Jennifer en Ger,

Jullie reisverslagen zijn leuk om te lezen. Geniet ervan!

• 28 Januari 2008 - 17:09

Gertie:

Dadelijk vind Ger het slapen in de tent zo leuk, dat Truus ook mee moet, in het tentje, van de zomer.

• 28 Januari 2008 - 18:38

Jolanda:

waat leuk!! t liekt mich super om det allemoal zo te zeen!!
    veul plezeer nog met ugge tocht!!

xxxjolanda

• 28 Januari 2008 - 19:29

Inge:

Hey!

Klinkt erg goed allemaal en er zitten echt hele mooie foto's tussen. Ben erg jaloers op jullie reis. Leuk dat we zo toch een beetje kunnen meegenieten. Doe de rest van de fam de groeten daar en geniet er van!

Groetjes Inge

• 29 Januari 2008 - 09:12

Annigje Primowees:

Hallo ger en jennifer,

Prachtige reis zo te zien. En ger in een tent is natuurlijk ook nooit weg. Wil ik wel een foto van zien... In elk geval veel beter weer dan hier.
    Ger, in meijel is de wethouder uiteindelijk gedwongen te vertrekken.. er komt weer een nieuw hoofdstuk aan.! Breek je hoofd er maar niet over en geniet samen met je dochter!
    groet,
    Annigje

• 29 Januari 2008 - 21:49

Narinda Verbeek:

Ha jennifer,

Wat een mooie site. geweldig zo'n
    avondtuur.
    Jong nederland was heel goed en erg gezellig.
    Veel plezier tot 18 feb .
    doei narinda

• 30 Januari 2008 - 12:41

Gerard Van Heemst:

Het weer is hier al een hele tijd grauw en nat. Wat moet het lekker zijn om in Nieuw Zeeland te zijn. Volgens mij willen jullie straks helemaal niet meer terug. Maar voor het geval dat wel zo is, geniet maximaal. Alleen al van de fotos lijkt het me geweldig.