The world is in my hands.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu The world is in my hands.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

The world is in my hands..

Door: Jennifer Peeters

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

12 Januari 2014 | Singapore, Singapore

Bij deze mijn laatste verhaal vanuit Zuidoost Azië. Ik ga hier niet meer opsommen wat ik allemaal heb gedaan, de foto’s komen nog als ik terug ben, maar ik ga proberen er een afsluitend verhaal van te maken.

Een reis van tien weken door vijf landen in een nieuw continent. Verschillende landen, culturen en religies. Singapore, waar ik begon en eindigde. Een wereldstad eerste klas. Smetteloos schoon, wolkenkrabbers en vijfsterren hotels. Groter, duurder, mooier. Het lijkt bijna niet op te kunnen in deze stad en dit land.

Thailand, mijn minst favoriete land. Te toeristisch, te druk, te commercieel en vaak te gemaakt. Voor velen misschien een geweldig land (wat ik zeker begrijp), maar bij mij past het gewoon niet.

Laos, liefde op het eerste gezicht. Prachtige natuur, geweldige mensen. Relaxt, laidback en minder toeristen, meer echte reizigers. Cambodja, een land met vele gezichten, diverse natuur, grote trekpleisters en kleine, rustige plekjes. Tot slot, Maleisië. Een hoge luchtvochtigheid, een geweldige stad (KL!), schitterende natuur en een mix van zoveel culturen en religies.

Gedurende deze reis verloor ik mijn dierbare vriend Ntazana. Iets knakte in mij, vooral mentaal gezien. Deze reis had mij al vaak aan het denken gezet, maar het verlies van wederom een dierbaar persoon deed dat nogmaals. Jennifer, wat wil je nu? Waar sta je op dit moment? Wat maakt je gelukkig? Deze en vele andere vragen passeerden de revue. Denken, wikken en wegen, keuzes maken.

Op 16 januari word ik 26 jaar. Vele landen inmiddels bezocht, vele dierbare mensen verloren. Moeilijke perioden gehad in mijn leven, gelukkige momenten beleefd. Dalen bewandeld, bergen beklommen. En iedere keer positief gebleven, doorgegaan en geprobeerd verder te kijken.

Wat wil ik in 2014? Ik heb in elk geval besloten dat ik nog niet in het Social Work gebeuren in Nederland wil gaan werken. Op dit moment past het nog niet bij mij en is het voor mij te chaotisch en te druk. Het scheelt, er zijn ook amper banen. Wat wil ik wel? Ik ga een TEFL (Teach English as a Foreign Language) cursus volgen, zodat ik daarna Engelse les mag geven.

Mocht er zich een leuke vrijwilligersplek (wel tegen kost en inwoning) in het buitenland (liefst Afrika natuurlijk) voordoen, dan ga ik daar gelijk op solliciteren. Ik mocht terug komen bij De Zorggroep als oproepcontract, dus ik heb altijd iets om op terug te vallen in Nederland.

Maar dat vrijwilligerswerk vond ik nog niet en toch kan ik niet lang stil blijven zitten. Dan toch maar terug naar De Zorggroep? Alleen als het echt moest eigenlijk. En toen kwam er het volgende op mijn pad….

Het land van Dracula, Transsylvanië en Nicolae Ceaușescu. De hoofdstad werd vroeger vaak het Parijs van het Oosten genoemd. Al geraden wat mijn volgende bestemming gaat zijn? Vanaf 25 januari ga ik werken in Boekarest (Roemenië) in het Antique Hostel! En vandaar dus ook de titel want de wereld is nu eenmaal in mijn handen.
Liefs,
Jennifer

PS. Voor diegenen die het hostel willen checken, hier is de link.
http://www.booking.com/hotel/ro/antique-hostel.en-us.html?sid=9fc1b02db450bc85fe538dc34e7cb0ec;dcid=1

  • 12 Januari 2014 - 11:40

    Rianne:

    Veel plezier met je laatste dagen en succes met weer een nieuwe uitdaging bij het Hostel.

  • 12 Januari 2014 - 12:42

    Aniek:

    ik ving verassingen neet leuk mer coooooooooooooooooooooooooooooooooooool!!
    neaaaaaahj. trut. tooooooooop. tuuuuuuuuup. uuuuuuuuuuul.
    ik flip helemoal.. bin no mit mam nt bellen. helemoal door t lint!!!!

    tooooooooooooooooooooooooooooooooop

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Januari 2014 - 13:08

    Ans:

    Wauw jennifer. Wat een verhaole wer allemaol. Geweldig en de volgende oetdaging kump der dus weer aan . Heb op de site gekeke van ut Hostel zuut der erg mooi oet . Ig wins dig hiel veul sucs6666 maar det kump wel good .As ze teruk bis en veur det ze weer vertreks heb ig dig nog wel gezeen beeij mam aan de koffie dink ik zoe . x ansje

  • 12 Januari 2014 - 13:08

    Mam:

    Je reis van 10 weken zit er haast op. Je hebt leuke en minder leuke dingen gezien.
    Maar ook deze reis kun je weer aan je lijstje toevoegen.
    En ja hoor Jen zou Jen niet zijn als er niet weer wat op haar programma staat.
    Je keert 10 dagen terug naar hotel mama om vervolgens je reis voort te zetten naar Boekarest. om te gaan werken in een hostel. Hoe lang je weg blijft geen idee, maar ik hoop dat je het daar naar je zin hebt.




  • 12 Januari 2014 - 16:07

    Mieke:

    Hoi Jennifer,

    Wat een levenservaringen heb je erbij gekregen deze weken. En Jennnifer zou Jennifer niet zijn als er geen nieuwe plannen en uitdagingen zijn. Deze keer in Boedapest in een hostel.
    Gelukkig zien we je nog enkele dagen in Baarlo. Tot gauw.

    groetjes,
    Mieke en Herm


  • 12 Januari 2014 - 17:50

    Jolanda:

    Doe truttebel!
    Vriedig bienao een oer met dich zitte te vertellen via de fb chat en det neet ff vertellen ofzo he!
    Sjaam dich!

    Mer waat een leuke oetdaging weer zeg!
    Site zuut der good oet, mooie kamers auch dao!
    Bin benieuwd watse geis doon dao! :D

    xx

  • 12 Januari 2014 - 19:24

    Marian:

    Ha Jen,
    Wat een stories. Goede zet om die opleiding te gaan doen. Zie je volgende week. Goede reis. Gr marian

  • 14 Januari 2014 - 22:56

    Nien:

    Dacht ik t neet! De volgende reis is al oetgestippeld! Super! Misschien kom ik dich wal opzeuke (is wat dichterbeej as de rest)
    Tot snel! X

  • 17 Januari 2014 - 16:27

    Mieke:

    Hoi Jennifer,

    Sorry, foutje in mijn vorige berichtje. Niet Boedapest, maar Boekarest ( verschilt maar 2 letters ) en had bij jou ook gekund.

    Groetjes,
    Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

De wereld is in mijn handen...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 125294

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 Oktober 2014

The world is in my hands..

05 November 2013 - 15 Januari 2014

Zuidoost-Azië

06 Juni 2013 - 06 Juni 2013

Emigreren naar Zambia?

03 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Litouwen

09 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Zambia

18 Januari 2008 - 15 Februari 2008

Nieuw-Zeeland

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Terug naar Zambia!

Landen bezocht: