Hoteldebotel in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu Hoteldebotel in Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

Hoteldebotel in Maleisie

Door: Jennifer Peeters

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

07 Januari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zesbaanswegen, fly-overs, bruggen, viaducten. Een goedlopende monorail en een uitstekende treinverbinding. Auto's, scooters, voetgangers. Drukte op wegen, rust in de parken. Hindu's, boeddhisten, de islam en het christendom. Aziaten, Amerikanen, Europeanen, Afrikanen, Australiers. Zwart, wit of gekleurd. Hoofddoeken, tulbanden of zwierende haren. Immense flatgebouwen, enkele krotten en diverse Vinex-wijken. Mcdonalds, KFC, Burgerking, maar ook de Pakistaan, Chinees en Indier. Pubs, restaurants, hostels en ontzettend dure hotels.

Slenterend door de straten kijk ik mijn ogen uit, niet wetende waar ik eigenlijk moet kijken. Omhoog naar alle gebouwen, de bekende Petronas towers of de KL tower, of toch naar al die verschillende culturen die langs mij heen lopen? Naar het drukke verkeer, de vele restaurants, straatjes, eettentjes, tempels, moskeeen of kerken?

Na een korte vliegreis ga ik weg uit Phnom Penh. Achteraf blijkt op tijd, want op diezelfde dag vallen drie doden in de stad en lopen de protesten tegen de regering uit de hand. Ik vertrek echter naar een stad waar ik geen verwachtingen van heb en waar ik eigenlijk met enige tegenzin naar toe ga. Wederom drukte, weer geen rust. Pff, moet ik hier echt heen en blijven?!

Het is de makkelijkste manier om in Maleisie te komen en ja, een nachtje moet ik er toch kunnen overleven. Inmiddels ben ik al tweemaal in de stad geweest met in totaal drie nachten. Ik ga voor nog eens drie nachten. De indruk die het heeft gemaakt, was goed vanaf de eerste minuut. Ondanks de drukte, hou ik ervan om door de straten te lopen en mij te mengen tussen al die diverse mensen en religies. De moskee in de morgen te horen of de wierook bij de tempels te ruiken. Het zien van een enkele christelijke kerk die nog in de stad te vinden is. De historische gebouwen of de ultranieuwe flats die nog in aanbouw zijn. Pleinen, shoppingsmalls van tien verdiepingen, maar ook parken waar je rustig kunt gaan zitten. Uitstekend openbaar vervoer en de overheersende auto's en bussen. Bezienswaardigheden op iedere hoek van de straat, want ik wil alles horen, zien, ruiken, proeven, voelen en meemaken. En dat is veel, heel veel in deze overweldigende stad.

Jullie kennen ze wel, die t-shirten met bijvoorbeeld I love Paris, I love NY, I love London. Niks voor mij, maar nu ik de hoofdstad van Maleisie heb ontdekt, zou ik gerust met een dergelijk t-shirt kunnen rondlopen want: I LOVE KL!

Liefs,
Jennifer

  • 07 Januari 2014 - 12:19

    Selly:

    Leuk Jennifer,

    Um wear ein verheulke te leaze! Woa zien eigenlijk de foto's??

  • 07 Januari 2014 - 14:11

    Marian:

    Zo zie je maar, er zijn nog vele verrassingen. Geniet er nog van.
    Gr Marian

  • 07 Januari 2014 - 17:24

    Jolanda:

    Ich krieg tijdens het leaze bienao t geveul det ich der zelf bin!!

  • 07 Januari 2014 - 19:16

    Thecla:

    Goed dat je het daar naar je zin hebt. Het klinkt heel interessant; een echte metropool.
    We wensen je er een hele fijne tijd!

  • 07 Januari 2014 - 23:20

    Aniek:

    Toooooooooooop. The world is yours.

    Haaije uul

    xxx

  • 08 Januari 2014 - 15:45

    Inge:

    Als je terug bent maak ik dat t-shirt voor je! Enjoy your trip!

  • 08 Januari 2014 - 22:05

    Carien :

    Heey Jennifer..wat fijn te lezen dat je het naar je zin hebt meid..het is je gegund...ENJOY IT

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

De wereld is in mijn handen...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 125287

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 Oktober 2014

The world is in my hands..

05 November 2013 - 15 Januari 2014

Zuidoost-Azië

06 Juni 2013 - 06 Juni 2013

Emigreren naar Zambia?

03 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Litouwen

09 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Zambia

18 Januari 2008 - 15 Februari 2008

Nieuw-Zeeland

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Terug naar Zambia!

Landen bezocht: