Een treurig bericht vanuit Zambia... - Reisverslag uit Mpongwe, Zambia van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu Een treurig bericht vanuit Zambia... - Reisverslag uit Mpongwe, Zambia van Jennifer Peeters - WaarBenJij.nu

Een treurig bericht vanuit Zambia...

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

06 Augustus 2013 | Zambia, Mpongwe

Ik wilde eigenlijk altijd mooie, leuke en vrolijke verhalen schrijven vanuit het land waar ik zo van ben gaan houden. Helaas gaat dit verhaal het tegenovergestelde zijn.

Chipa en ik zijn niet getrouwd. Chipa heeft besloten om een punt achter onze relatie te zetten. Ingaan op verdere details wil ik eigenlijk niet, daarvoor is het nu nog te pijnlijk.

Wat wel duidelijk is, is dat ik dus niet in Zambia kan blijven, aangezien ik geen visum meer heb. Ik keer dus, wederom, terug naar Nederland. Met veel pijn in mijn hart, aangezien ik niet alleen voor Chipa ben gegaan. Ik ben voor het mooie Zambia gegaan, voor de geweldige mensen en mijn prachtige vrienden hier. Helaas, zonder visum kan ik niet blijven in het land dat voor mij als thuis voelt.

Tranen rollen over mijn wangen als ik dit verhaal schrijf. Liefdesverdriet doet pijn en aan woorden als: de tijd heelt de wonden of het komt wel goed heb ik op dit moment niets, ondanks dat ze goed bedoelt zijn. Ik kan en wil deze woorden nu nog niet horen.

Ik ga dus afscheid nemen van Zambia voor een bepaalde tijd. Ik ga terug naar Nederland om daar alles op een rij te zetten en te gaan nadenken over mijn toekomst. Wat wil ik nu? Waar ga ik heen? Is de relatie tussen Chipa en mij definitief voorbij?

Vele vragen die de komende weken door mijn hoofd zullen gaan. Verdriet vanwege het feit dat het niet is gelukt en dat ik, voor nu, niet op de plek kan wonen waar ik zo graag was gebleven. Ik kies er in elk geval voor om niet in detail te treden en het bij dit verhaal te laten. Ook als ik terug kom in Nederland hoop ik dat jullie mij niet gaan overspoelen met vragen.
Mocht ik iets willen vertellen, dan komt dit vanzelf wel.

Met pijn in mijn hart zeg ik tegen jullie, tot snel in Nederland.

Liefs vanuit mijn Zambia,
Jennifer

  • 06 Augustus 2013 - 18:06

    Daisy:

    Wat een ontzettend naar bericht! :(

    Ik wens je heel veel sterkte met alles en hoop voor je dat je droom ooit uitkomt!

    Heel veel liefs en sterkte,

    Daisy

  • 06 Augustus 2013 - 18:07

    Evelien:

    :-(

  • 06 Augustus 2013 - 18:11

    Monique Vlieks:

    Sterkte meisje....

  • 06 Augustus 2013 - 18:32

    Tiny En Thijs :

    knap geschreven en het mag met heel veel tranen dat geloof ik zeker .wat de toekomst breng weten we allemaal niet .we zullen moeten afwachten toi toi we zien je straks wel weer xx van ons Thijs en Tiny

  • 06 Augustus 2013 - 18:57

    Carien:

    Sterkte Jennifer..

  • 06 Augustus 2013 - 19:02

    Roxanne Segers:

    Jen, met een brok in mijn keel schrijf ik dit.. Hoe zal t voor jou zijn? Heel veel sterkte lieve schat x

  • 06 Augustus 2013 - 19:05

    Veronique:

    Leeve jen ...
    sterkte ..dieke kus van os..

  • 06 Augustus 2013 - 19:41

    Viola:

    Wat een schokkend nieuws! Heel veel sterkte! Xx


  • 06 Augustus 2013 - 20:06

    Sanne:

    Lieverd,

    Je bent een sterke vrouw dus ik weet zeker dat je je erdoorheen slaat! In gedachten ben ik bij! Als ik iets voor je kan doen dat weet je me te vinden!

    Hang in there!

    Dikke knuffel,

    Sanne

  • 06 Augustus 2013 - 20:11

    Mauwie:

    hey

    echt veel sterkte, en als ik iets voor je kan doen,
    dan hoor ik het wel.

    xx mauwie

  • 06 Augustus 2013 - 20:31

    Manon:

    Lieve Jennifer,

    Meis, wat moet je nu weer door een hel gaan.
    Heel veel sterkte xxx
    Manon Kroek

  • 06 Augustus 2013 - 20:31

    Mieke:

    Hoi Jen,

    Wat vreselijk voor jou. Veel sterkte.

    Mieke en Herm

  • 06 Augustus 2013 - 20:51

    Charlotte:

    Lieve Jennifer,

    Wat een onverwacht bericht. Heel veel sterkte. Ik denk aan je.

    Liefs,
    Charlotte

  • 06 Augustus 2013 - 22:06

    Rianne:

    Ha Jen, ik kan mij niet voorstellen hoe jij je nu moet voelen..Schrok er wel van toen ik het hoorde. Heel veel sterkte. X Rianne

  • 06 Augustus 2013 - 23:10

    Sas:

    Ha Jen,
    Wat vind ik dit ongelofelijk verdrietig voor je! Wat een verdriet om de man waar je helemaal weg van was en daarmee samenhangend ook (een stuk?) je toekomst in Zambia. Ik vind het echt heel erg voor je. Ik hoop dat je je op dit moment niet eenzaam voelt. En dat je je kunt oppakken eea te regelen wat je moet regelen. Heel veel toitoitoi. En weet dat we - ondanks de afstand - maar een heartbeat away zijn en je te allen tijde met raad en daad terzijde kunnen staan. Ik denk aan je! greetz, Sas

  • 06 Augustus 2013 - 23:42

    Pia:

    Hoi Jennifer, wat ontzettend knap van jou dat je dit geschreven hebt. Ik heb tranen gehuild voor je. Heel veel sterkte, wij denken aan je. Liefs, Pia.

  • 07 Augustus 2013 - 10:20

    Pettry Vriens:

    Heel veel sterkte jen week dinke aan dich. Hie vul liefs van Henk en pettry

  • 07 Augustus 2013 - 11:24

    Maud:

    Heej Jennifer,

    Ook ik schrok heel erg toen ik het bericht hoorde. Verschrikkelijk..
    Heel veel sterkte de komende tijd.

    Groetjes Maud

  • 07 Augustus 2013 - 11:49

    Peter En Thecla:

    Wat een onverwacht en triest bericht. We kunnen ons voorstellen dat je heel verdrietig en zwaar teleurgesteld bent. We wensen je heel veel sterkte!
    Liefs,
    Peter en Thecla

  • 09 Augustus 2013 - 00:34

    Tineke:

    We denken aan jou. Wat erg en veel sterkte. Jeetje wat kan het leven hard zijn.

  • 09 Augustus 2013 - 13:58

    Sanne S.:

    Heey Jen, veel sterkte gewenst.... Wat een verhaal!!

  • 10 Augustus 2013 - 12:51

    Petra Mestrom:

    Hey Jennifer,

    Wat naar om dit bericht te lezen, ook al had ik t al via Jolanda gehoord.
    Ik weet niet goed wat ik hierop kan zeggen:(
    Natuurlijk heel veel sterkte, maar dat lijken me op dit moment loze woorden zoals je je nu voelt.
    Rob en ik denken aan je. Veel succes met t regelen van de niet leuke zaken en geniet nog van je tijd in jouw land en bij je Zambiaanse vrienden.
    Liefs, Rob en Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

De wereld is in mijn handen...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2214
Totaal aantal bezoekers 125229

Voorgaande reizen:

25 Januari 2014 - 31 Oktober 2014

The world is in my hands..

05 November 2013 - 15 Januari 2014

Zuidoost-Azië

06 Juni 2013 - 06 Juni 2013

Emigreren naar Zambia?

03 Februari 2012 - 19 Mei 2012

Litouwen

09 Februari 2011 - 15 Augustus 2011

Zambia

18 Januari 2008 - 15 Februari 2008

Nieuw-Zeeland

17 Juli 2012 - 30 November -0001

Terug naar Zambia!

Landen bezocht: